Mijn eerste dag in Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ezra Landman - WaarBenJij.nu Mijn eerste dag in Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ezra Landman - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dag in Ghana

Blijf op de hoogte en volg Ezra

10 Februari 2015 | Ghana, Accra

Daar ben ik dan weer....en dit keer met Ghanees internet!

Mijn laatste update was toen ik veilig in Londen was geland.

Maar hoe leuke stad Londen ook is, zijn we toch echt weer verder gevlogen...een superluxe dubbeldeks vliegtuig! (Boeing 747 voor de kenners) tijdens de vlucht hebben we wel gemerkt hoe behulpzaam Ghanezen zijn...past je handbagage niet in de vakken dan komen er 5 mensen helpen duwen, uiteraard vielen we erg op in het vliegtuig en kregen we veel vragen van interesse, na een fijne vlucht met eerst nog even wat ebola formulieren ingevuld te hebben, zijn we veilig geland...het vliegtuig uitgestapt en een warmtegolf van 40 graden over ons heen gekregen. Bij aankomst op het vliegveld een zeer primitieve controle door veiligheidsmedewerkers, maar een zeer strenge controle op ebola verschijnselen...zo moesten we ook door een lichaamstemperatuur scanner lopen om te kijken of we koorts hadden.

We wisten bij het verlaten van het vliegveld dat we door Victoria van Meet Africa zouden worden opgehaald....nu haar nog eens vinden in de zee van mensen met naambordjes... uiteindelijk haar gevonden en waren de alweer zeer "behulpzame" Ghanezen die overal wel even de weg vrijmaakt en je trolley met koffers bij de afdalingen wel hielpen afremmen...een drukte van jewelste! De 3 dames paste nog in de 1ste auto, ik ging met Victoria een haar oom (achteraf een van de vele die ze uncle noemt) we reden een stuk door Accra op weg naar het huis van Victoria en haar grote familie. Ik kan het beschrijven hoe dat voelde maar dat wordt een te lange tekst om te lezen! Een enorme cultuurshock die ik in mijn verdere verslagen nog zal benoemen om het lezen wel nog leuk te houden.

Vandaag hebben we na een overheerlijke omelet op Ghanese wijze, het verdere papierwerk met Victoria geregeld en al kennis gemaakt met de Ghanese relaxte mentaliteit zoals even zonder te zeggen een uur pauze gaan houden terwijl we bij de reception op een afspraak zaten te wachten.

We zijn om deze rede even gaan zwemmen in de zee en gaan lunchen.

De warmte van 40 graden overdag was even wennen maar uiteindelijk kunnen we er nu al redelijk tegen...alleen douchen heeft helaas weinig zin hier.

Ik kan hier vanalles beschrijven maar je moet dit zelf gezien hebben...ik zal het kort houden;

-het is mega druk
-mensen zijn super aardig en helpen je met alles alleen zijn wel erg claimend (is ook weer even wennen)
-ik zie me hier zeker weten 4 maanden leven!

Oja..het is overigens heel fijn dat ik internet heb, alleen is Accra voor stroom in 3 delen onderverdeeld en krijgt ieder deel 12 uur lang elektriciteit...en vervolgens 24 uur niet....dit betekend niet alleen dat ik jullie niet op de hoogte kan houden maar ook 24uur geen stadverlichting, vandaar vandaag maar vroeg naar bed!

Ik ga overigens morgen de 10 uur lange busreis tegemoet naar mijn stage bestemming, Tamale!

See you soon!

  • 11 Februari 2015 - 06:31

    Pap:

    Super Ezra om te lezen dat de eerste dag goed is verlopen met heel veel nieuwe indrukken! Nu nog het laatste stuk naar Tamale . Doe de dames de groeten en voor vandaag een goede reis gewenst

  • 11 Februari 2015 - 11:42

    Irene:

    Jeetje, Ezra wat spannend allemaal! Het is weer iets anders dan het veel te luxe Dubai. Wat fijn dat je goed bent aangekomen. Ik denk dat het heel spannend wordt. Daar kijk je later met veel plezier op terug! Veel succes jongen. Maar jou kennende komt dat helemaal goed. Hartelijke groet, Irene XXXX

  • 11 Februari 2015 - 12:02

    Ellen:

    Leuk om te lezen Ezra, sterkte met de busreis.

  • 11 Februari 2015 - 14:55

    Monique:

    leuk om te lezen Ezra! Zal idd behoorlijke cultuurshock zijn daar. Ben heel benieuwd naar je volgende verhalen. Wel een lekkere overgang zeg van de kou in Nederland naar 40 graden... pfoe... Succes met de reis naar Tamale! Veel groetjes van ons drietjes

  • 11 Februari 2015 - 15:06

    Elianne:

    Fijn om te lezen dat alles goed gaat. Veel plezier verder. En Ezra, "claimend gedrag" went wel.
    Groetjes aan de meiden.

  • 11 Februari 2015 - 17:37

    Pedro:

    hoi topper,
    Wat een reis. Geniet ervan

  • 12 Februari 2015 - 19:39

    ClaudiAndré:

    Ezra heel veel succes en geniet van deze tijd.
    Wij gaan je volgen!

  • 09 Maart 2015 - 14:38

    Zahraa:

    Woow....

    Geweldige ervaring zeg.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ezra

Actief sinds 15 Jan. 2015
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 9285

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 01 Juni 2015

Nurses for Ghana

Landen bezocht: